בתחום תקינה באגף הרכב של משרד התחבורה יושבים מהנדסים עם תעודה, הבעיה איתם שבמקום לדאוג לאינטרס הציבורי הם דואגים להעמקת כוחם באמצעות הגברת הבירוקרטיה. לא רוצה לחוות דעה מקצועית על הנפשות הפועלות שם , אני בקושי גמרתי תיכון, אבל במשך כעשרים שנים מנהלי תחום תקינה שפגשתי החל מהאדם הכי לא מתאים לתפקיד ללא הכשרה הנדסית מתאימה ללא הבנה באינטרס הציבורי היה מר נתן מלמד הנכבד ששירת בעיקר את עצמו. פגשתי גם אחרים וחייב לציין לטובה את מהנדס מקסים טבל שהיה עונה לי באמצע הלילה גם אם היה בחופשה בכריתים. במקום לקדם אותו לצערי הפקידים האפורים בהנהלת משרד התחבורה הראו לו את הדרך החוצה. אני בטוח שהוא ממש לא מצטער על כך.

התקינה הישראלית מייקרת לנו את החיים !

פרופ' זליכה שאני מוקיר מאוד על פעליו הרבים, חבל מאוד שמסרב לראות שבפולטיקה הוא לא יכול, מונה להיות יו"ר הוועדה הציבורית להגברת התחרותיות בענף הרכב ב 2012 , חבל שלא היה לו אומץ לומר בפה מלא כי התקינה הישראלית היא פשע ובגידה באינטרס הציבורי שרק מסבכת לנו את החיים ומעמיקה את יוקר המחיה! וככה בהפוף על הפוך בהמלצה 13 של הדוח הוא מנסה למנוע את התקינה הישראלית באמצעות המלצה ביזארית  

" … שרי הממשלה לא יהיו מוסמכים להגביל אפשרויות היבוא העולות מהתקינה האירופית והאמריקאית ולא יוכלו לאמץ תקנות ישראליות המגבילות או מוסיפות תנאים על האמור בתקינה האירופאית והאמריקאית ללא אישור מפורש של מליאת הממשלה. …"  אבל המנהל, ולמרות שהיה שותף מלא לדוח הזה, רואה עצמו מעל למליאת הממשלה, ופועל בניגוד לדוח ועושה ככל יכולתו כדי להמציא תקינה ישראלית ייחודית כדי לפגוע ביבוא רכב שאינו ע"י יבואן ישיר.

דהיינו כדי להחיל תקינה ישראלי צריך אישור של מליאת הממשלה! לפרופ' זליכה לא היה האומץ לומר בפה מלא כי התקינה הישראלית אסורה בהחלט! והיא רק משרתת את הפקידים שדואגים להנצחת כוכם , מאדירה את מונופולין יבואני הרכב ובוגדת באינטרס הציבורי.

אז פרופ' זליכה אני עבדך הנאמן אומר בפה מלא התקינה הישראלית היא אם כל חטאת בוגדת באינטרס הציבורי וכל מי שמעודד את התקינה הישראלית , דהיינו, מה שטוב בארצות מתקדמות הרבה יותר מישראל כמו ארה"ב קנדה ואירופה לא טוב בארץ הקודש הוא פשוט בוגד באינטרס הציבורי וגיס חמישי להגברת כוחם של מונופולין יבואני הרכב.

ההמצאה הזאת של התקינה הישראלית החלה עוד מהקמת המדינה כאשר הפקידים , מפאיניקים כולם אז, החליטו לעשות למען עצמם ולא למען הציבור , ולהראות כמה הם חכמים וכמה הם הם המציאו את הגלגל! וכרגים כאשר יש שחיתות שלטונית המגן הראשון "כלב השמירה" מגיע מתוך התקשורת וככה כתב המשורר חיים חפר את שיר הפטנטים הביצוע הראשון היה של בומבה צור ואח"כ אורי זוהר המיתולוגי שהמיר את דתו והפך להיות חרדי

לא מדינה נידחת, לא משק מפוקפק , הארץ מתפתחת, בצעדי ענק.
זה עסק יסודי!   מספיק עם סנטימנטים! הראש היהודי ממציא לנו פטנטים!
למן התנאים ועד הדווקאים, עוד לא היה מן דור כזה של ממציאים!

קחו למשל    –   המצאה יוצאת מן הכלל,    כמו:  השמן, השמן, השמן המזוקק, 

הוא על ידי מעבדה נבדק,  ויש בו אי בי סי ודי, השמן שמן זית יהודי.

כן הפרוצס הוא מדויק, השמן המזוקק ,  אל קיבתך יורד חלק, השמן המזוקק
באופן כימי הוא מופק, השמן המזוקק, אמא אמא תני לי רק, שמן שמן שמן מזוקק!
אכן זה פטנט חכם, פטנט הפוקח עיניים, כי אפשר לרמות רק בני אדם,  אך לא את בני המעיים!

לא מדינה נידחת…

קחו למשל    –     המצאה יוצאת מן הכלל,  כמו:   זלמן תנור לבית,  לחורף וגם לקיץ
מיכל כפול ופלסטי, שומר על צבע הנפט, הפתיל שהוא אלסטי, אחורה מתכופף
לכל עקרת בית קל לה,  לא תאמין, לא תאמין.   כי השסתום שלו למעלה, לא תאמין, לא תאמין.
סובב את הכפתור תחילה, הנפט מרטיב את הפתילה, תדליק עם גפרור, תסס.. תס… תס… ,

זה בוער זה בוער זה בוער,  כי זלמן זה זלמן מה יש לדבר,  כי זלמן תמיד הוא הטוב ביותר.

לא מדינה נידחת…

קחו למשל,  המצאה יוצאת מן הכלל, כמו:   תריס זז, תריס רץ , תריס עף, תריס בום, זה גדול זה עצום
זה נפתח עם סיבוב הידית ימינה, זה נוסע על גלגל ונוסע על שינה
התריס הזה נותן שלושה מינים של צלליות, התריס הזה שובר קרניים אולטרה סגוליות
תפסיק לשבור את הקרניים, תריס כזה קנית באושר זכית, תריס זז, תריס רץ, תריס עף, תריס בום
זה גדול זה עצום

קחו למשל את מנהל תחום תקינה הנוכחי מהנדס ג'אמיל אבו חלא , אדם גאה רב הוד מקושר היטב בכל המסדרונות, אוהב כבוד ושררה ואם אפשר איזה קומבינה קטנה למה לא . כמובן שהוא לא אוהב אותי ליתר דיוק ממש לא סובל אותי, עד כדי כך שהוא לא מוכן לדבר איתי. אבל מה לעשות בהנדסת רכב הוא לא כל כך מבין, לא יודע איך קיבל תואר בהנדסה אבל זה לא התחום שלי. אז המחלקות האחרונה שיש בינינו היא בתחום תקינת קרוואנים – גרור סגור למגורים.

מהנדס ג'מיל אבו חלא הנכבד שרוצה כמובן שנעשה את הדרך הכי קשה הכי יקרה הכי פוגענית בציבור רוצה שנסבול ונשלם כמה שיותר בעת שמייבאים קרוואנים ולכל קרוואן נעשה בדיקת אב טיפוס. ואז מי יותא מורווח מהעניין הזה – מעבדות הרכב שגובות סכום עתק רק כדי לתרגם תעודת תקינה אירופאית! משלמים להם כ- 5,000 ש"ח כדי שיעשו מיצג כאילו הם ממציאים את הגלגל אך בפועל מה שהמהנדסים הנכבדים החתומים על בדיקת אב טיפוס עושים – הם שולחים טכנאי מצוייד במד אורך – מטר, משקל נייד ומצלמה פשוטה אשר מודד ומצלם את הקרוואן באתר היבואן, מביא את הממצאים "המסובכים" של המידות המשקל והצורה למעבדת הרכב. ואז תעשיה "מתוחכמת" מאין כמוה במעבדת רכב עם מכשור של "חלליות לירח" הטכניון, האוניברסיטות, מכון התקנים ועוד כמה ארגונים שעלו על הפטנט מתרגמים ומכניסים צילום ל- 15 דפים וככה יולדים את תעודת האב טיפוס.

אח"כ במשרדי "היי טק" של תחום תקינה המהנדסים עושים חישובים מסובכים, חחחח הצחקתם אותי בסה"כ מעתיקים את "ממצאי" המעבדה ומתרגמים את מסמך התקינה האירופית , מה שכל מתורגמן טכני יכול לעשות, בלי טכניון אוניברסיטה ומכון תקנים וכמובן בפחות מעשירית המחיר .

והבגידה שעושה מהנדס ג'מיל אבו חלא בתפקידו ובאינטרס הציבורי שהוא מסתיר מידע מהציבור. הוא חושב שהוראות הרישום שהמהנדסים בתחום תקינה הם סוד מקצועי שהם המציאו בזכות חכמתם הגדולה, לא מבינים שהם בסה"כ מתורגמנים ותו לא! אבל גם את התרגומים האלה מהנדס ג'מיל אבו חלא הוא מחביא מעיני הציבור בתחבולה אסורה! לכאורה הוראות הרישום מפורסמים לכל באתר האינטרנט של משרד התחבורה, אבל בפועל השיטה של המהנדסים המתוחכמים האלה היא לשמור את הוראות הרישום לפי מספר סידורי שידוע רק להם. וככה כאשר מחפשים הוראת רישום לקרוואן מסויים או לרכב אתה צריך לנחש מה המספר שנתנו לו הגאונים בתחום תקינה.

מהנדס ג'מיל אבו חלא בו אני אלמד אותך משהו שגם ילד בכיתה ה' כבר יודע, אם אתה רוצה לפרסם משהו לידיעת הציבור אתה שומר אותו בשם שלו, ולא במספר שאין לו כל קשר לשם המוצר. כמו לדוגמה אם הייתי מפרסם את אדוני במספר תעודת המהנדס שלך אף אחד לא היה יודע על מה אני מדבר, אבל ברגע שאני ורשם מהנדס ג'מיל אבו חלא כל מי שרושם את השם שלך באינטרנט מגיע לאתר שלי ורואה איזה מין מהנדס חכם ומשרת ציבור אתה.

בקיצור מהנדס ג'מיל אבו חלא אם אתה רוצה לשרת את הציבור על פי תפקידך, ולא רק להסתיר מידע בשביל עצמך והחברים שלך , כאשר אתם שומרים הוראות רישום נא לשמור אותם לפי שם הדגם והיצרן כפי שהחוק והנהלים מחייבים אותך אבל אתה מצפצף עליהם !

ולמרות שאני כמעט בטוח שאם תקרא פעמיים את מה שאני כותב בסוף גם אתה תבין, כי אתה לא אדם טיפש, כדי לשמור למשל הוראת רישום של קרוואן תוצר HOBBY

הוראת רישום 20-7302 , אתה שומר בשם דגם הקרוואן 24EG ומוסיף גם את תת הדגם שאתם כל כך אוהבים C ואת תת תת הדגם D64K15011 וכמובן את שם היצרן ואז כל אחד שמחפש הוראת רישום לדגם הזה נופל על הוראת הרישום. בשיטה שלך שאתה רושם רק שם מדינת ייצור ומספר הוראת רישום אי אפשרי להגיע להוראת הרישום.

ויש עוד שיטה כדי לפרסם את הוראות הרישום, יש בחור אחד , עבדך הנאמן, מוטי בר-נס, שמוכן לעשות זאת עבורך בחינם , כמובן לטובת הציבור , תשלח לי את כל הוראות הרישום ואני אפרסם אותם באופן נגיש לכל הציבור. וככה מהנדס ג'מיל אבו חלא אני שבקושי סיימתי תיכון יעשה שירות לציבור חינם ורק אהנה מהנחת שזה עושה לי. מה לעשות זקנתי אני כמעט בן 70 והפסקתי לרוץ אחרי בחורות.

השיטה היחידה לטפל בפקידים כמו מהנדס ג'מיל אבו חלא שלא רק מטרטר אותנו אלא גם גובה מאיתנו אגרות אב טיפוס באופן לא חוקי – סתם כי ככה בא לו , זה לגרור אותו לבית משפט. כן בית המשפט שהוא וחבריו בליכוד רוצים לפגוע . רק בית המשפט הוא מגן הציבור מפני שלטון הפקידים הגרוע במשרד התחבורע .

לשמחתי מנהלת אגף הרכב מהנדסת עינת סגל התחילה לפעול בצורה חיובית בעניין גם הסכימה לפרסם הוראות רישום פרטניות שמהנדס ג'מיל אבו חלא חסם את הפרסום אליהם, וככה צמצמתי את מספר הוראות הרישום שצריך היה לעשות, ולבסוף גם פטרה יבואנים מזדמנים בכלל מבדיקת אב טיפוס. אבל זה לא האיר את דרכו של מהנדס ג'מילאבו חלא שעשה ככל יכולתו כדי למנוע את "רוע הגזירה" מבחינתו, עד כדי כך שרשם בנוהל שחייבים בדיקות כריות אוויר לקרוואנים – חחחח מהנדס ג'מיל אבו חלא בקרוואנים אין כריות אוויר!!! ככה זה ששמים אדם שלא מבין מהחיים שלו בנושא להיות ממונה עלהנושא.

מהנדס ג'מיל אבו חלא מרוב שהוא אוהב את הציבור ומרוב שהוא לא מבין מהחיים שלו בחוק הוא אונס את היבואנים המזדמנים שמייבאים קרוואנים ביבוא אישי לצורך אישי פרטי או עסקי עצמי לשלם אגרת אב טיפוס לכל קרוואן ולא רק מהקרוואן המשמש אב טיפוס. לצערי הוא זכה לתמיכה מעו"ד ספיר דדון מהלשכה המשפטית שלדעתי, של מי שבקושי סיים תיכון וללא השכלה משפטית היא טועה מהיסוד. אבל למרות שהיא כתבה באופן מפורש כי אם יבואן אחד מביא גרורים זהים הרי רק אחד ישלם אגרת אב טיפוס, את מהנדס ג'מיל אבו חלא זה לא מעניין, יש לו קשר ישיר לבוס הגדול אבנר פלור והוא יכול לחייב כמה שהוא רוצה.

לדעתי זה מעיד כמה מהנדס ג'מיל אבו חלא לא מתאים לתפקידו! כי הוא לא יודע מה משמעות המושג אב טיפוס .

מהנדס ג'מיל אוב חלא מחייב כל יבואן מזדמן גם הביא כמה קרוואנים מדגם זהה הוא מחייב כל קרוואן באגרת אב טיפוס. אז תשאלו אותי למה הוא עושה את זה – לכאורה, ומבלי שיש לי את הפרטים המדוייקים, ראשית כדי להאדיר את שמו ולהראות לכל הממונים עליו כמה שהוא אדם חרוץ, ולא אכפת לו שהוא פוגע בציבור, ומצד שני בגלל שהוא אדם לא הכי חכם בעולם והוא לא מסוגל להבין את החוק שאוסר עליו לעשות זאת. אבל בדיוק בגלל זה יש אנשים כמוני שמהנדס אבנר פלור מכנה אותי "אדם שרק פוגע במערכת" ומהנדס ליאור סוויד מכנה אותי "אדם שלא תורם דבר רק מנסה לפגוע במערכת" שגוררים את הפקידים החמודים האלה לבית המשפט כדי שייפקח עיניהם להבין מה החוק אומר ומהו האינטרס הציבורי.