ביבוא אישי של הרכב הזה כמורה דרך לתיירים בהטבת מס הצלחתי לחסוך 200,000 ש"ח ! אמנם זה לא מצב טיפוסי , כיוון שמדובר ברכב עם הטבת המס ויבואני הרכב נכנסו לי לכיס ועשקו ממני חלק מהטבת המס, אבל בהחלט אפשרי לחסוך ביבוא אישי! לא בכל רכב ניתן לחסוך !

יבוא אישי של רכב לישראל החל עוד מקום המדינה. האמת שבהתחלה ועוד לפני שהפקידים במשרד התחבורה תפסו פיקוד על הענף היה אפשרי לייבא רכב לישראל בקלות יתרה. סיפרו לי על כך מורי הדרך הוותיקים שבעבר הרחוק בסוף שנות החמישים ותחילת השישים יובאו לישראל כלי רכב מהודרים לצורכי תיירות ללא תהליכים מסובכים. מאז השתנו הדברים, הפקידים הבכירים במשרד התחבורה שלא רצו להסתבך עם יבוא אישי של רכב מסיבות שניתן להגדירן לטובת האינטרס הציבורי כמו אחריות חלקי חילוף ועוד, אט אט הצליחו לייצר בישראל מונופולין יבוא רכב מיצרן הנשלט ע"י 8 משפחות בעלי הון שיש להם סוללות עורכי דין שקשה מאוד לעמוד מולם. שר התחבורה בזמנו 2009-2019 ישראל כץ הבין שהאינטרס הציבורי ביבוא רכב לישראל הוא הגברת התחרות , ולמרות שהפקידים הבכירים במשרדו שמו לו מקללות בתוכנית שלו ובמיוחד מר אבנר פלור, הצליח ממש באופן אישי להכניס לספר החוקים של מדינת ישראל חוק רישוי שירותים ומקצעות בענף הרכב, התשמ"ו-2016 (להלן "חוק הרישוי") . עבדכם הנאמן הצליח להכניס לחוק הזה את סעיף 33(ב)(1) במתכונות ובהתייחס ליבוא אישי עבור עוסק לצורך השימוש העסקי. אתם לא תאמינו שעשיתי זאת למרות התנגדות נחרצת של הפקידים הבכירים מר אבנר פלור סמנכ"ל תנועה והפקיד הבכיר ביותר בנושא יבוא רכב לישראל בכלל ויבוא אישי של רכב בפרט, ועו"ד חוה ראובני ס. יועמ"ש משרד התחבורה. בניגוד גמור לחובתם ע"פ תפקידם, ולמרות ההנחיות הברורות של השר ישראל כץ הם ניסו למנוע יבוא אישי של רכב ע"י עוסק בכך שצמצמו יבוא אישי של רכב ע"י עוסק רק לרכב שאינו מיובא ע"י יבואן ! דהיינו, מספר מצומצם מאוד של דגמי כלי רכב, מבלי שיהיה בארץ מי שייתן אחריות יצרן ומי שיודיע על ריקול ומי שיבצע תיקוני ריקול, ללא מוסכים, ללא חלקי חילוף, ובכך הוכיחו את טענתי שהם בוגדים באינטרס הציבורי ובפועל מהווים גיס חמישי לטובת יבואני הרכב.

חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב

בסופו של יום היבוא אישי של רכב הינו עובדה מוגמרת , אבל הפקידים הבכירים במשרד התחבורה מנסים בכל דרך לפגוע ביבוא האישי, ייתכן שהם עושים זאת בגלל העבודה הנוספת שזה גורם להם, אבל העובדה כי המדיניות שלהם מנוגדת לחוק הרישוי, פוגעת בתחרות בענף ובהגנה על הצרכן , עובדתית הופכת אותם לגיס חמישי הבוגד באינטרס הציבורי לטובת יבואני הרכב. כמובן שהם לא אוהבים את הביטויים האלה אבל מה לעשות זאת האמת.

ואחרי כל הפתיח הזה, כדי לעשות יבוא אישי של רכב לצורך פרטי, דהיינו נסיעות פרטיות למייבא עצמו ולמשפחתו, או יבוא אישי של רכב ע"י עוסק לצורך עסקי, צריך לדעת ולהבין נוהל אחד שכתבה מנהלת תחום יבוא גב' כרמית אפלמן, שאותה אני מכבד מאוד בגלל המקצועיות, היושרה ומתן השירות המהיר. ושלא תחשבו לרגע שהיא עושה לי הנחות במשהו, היא צמודה לחוק כמו סרגל ואין אצלה שום קומבינות. דבר שאיני יכול לומר על פקידים אחרים באגף הרכב החל ממנהלת אגף הרכב עינת סגל ועד תחום תקינה שאצלם דברים ניתנים לפרשנות של בית שמאי, דהיינו, איפה שאפשר לתקוע את היבוא האישי הם עושים זאת.

הדבר הכי חשוב ביבוא אישי של רכב

נוהל יבוא אישי של רכב

עדכון מס' 21 מתאריך 18/1/2021 , מוכיח שגם הפקידים הכי בכירים במשרד התחבורה לא היו מסוגלים להוציא מידם נוהל פשוט וברור, והם נאלצו לתקן את הנוהל 21 פעמים, חלק מהפעמים שנוהל יבוא אישי של רכב תוקן, זה בגלל עבדכם הנאמן. לדוגמה עדכון מס' 19 נעשה כדי לאפשר לתקן ריקול בישראל, ולא כפי שדרשו הפקידים הבכירים לתקן בחו"ל. והכל קרה בעת שטיפלתי ביבוא אישי של רכב שהיה לו ריקול ובסופו של יום נאלץ המייבא לשלוח את הרכב בחזרה לארה"ב לתקן תיקון ריקול של עדכון תוכנה והחלפת גומייה, בעלות של 30,000 ש"ח! ובנוסף אני קיבלתי עיצום כספי בסך 50,000 ש"ח (לאחר 50% הנחה של פעם ראשונה) ע"י מיודענו מר אבנר פלור שלדעתי היה צריך לפטר אותו ממזמן ממשרד התחבורה שכן הוא עבריין שהפועל לטובת יבואני הרכב ומפר אמונים לציבור ולמדינת ישראל! אל תדאגו לי בתי המשפט לא רק שהוציאו למר אבנר פלור את היכולת והחשק להטיל עליי עיצום אלא גם אילצו אותו לשנות את הנוהל כך שהיום, ורק תודות למאמציי, ניתן לייבא רכב עם ריקול ולתקן אותו בארץ ללא כל עלות.

לאזרח מן השורה קשה מאוד להבין ולפעול ע"פ הנוהל הזה, והוא מתאים רק למי שיש רקע בעניין. אישית ובעזרת הנוהל הצלחתי בינואר 2017 לעשות יבוא אישי עבור עצמי. הקשיים שבהם נתקלתי גרמו לי להבין שאני חייב לעזור לכל מי שמייבא רכב ביבוא אישי ועל כן נכנסתי לענף , הוצאת רישיון המאפשר לי לעזור למייבא רכב ביבוא אישי. אישית אני לא סוחר , ולכן אני ממש לא מתאים לענף יבוא אישי של רכב, אבל אני יודע לקרוא ולהבין חוקים ונהלים ואט אט הפכתי מומחה בתחום, במיוחד לאור ההיסטוריה שלי מול משרד התחבורה במערכה המשפטית שאני מנהל נגדם בנושא יבוא אישי של רכב ורגולציה אחרת.

אם הפקידים במשרד התחבורה היו עושים עבודתם נאמנה , היו נותנים פרשנות, הסברים ודוגמאות לכל הסעיפים בנוהל יבוא אישי של רכב, אבל בגלל המדיניות האישית של מר אבנר פלור כמו גם בגלל מנטליות לקויה של השירות הציבורי אין הסברים ופרשנות , ובפועל זה בניגוד לסעיף 1 לחוק הרישוי שאומר