יבוא אישי של רכב שעבר תאונה בחו"ל אסור לייבא לארץ.

זו הוראה שאני מסכים לה במאה האחוזים. לא לייבא רכב שעבר תאונה ! מדינת ישראל לא יכולה לשמש פח של רכבים שעברו תאונות בחו"ל. העניין הזה גורר זיופים ובעיות אינסוף.

אנא לא לנסות לייבא רכב ביבוא אישי לאחר תאונה כי אתם תסתבכו !

פונים אליי מפעם לפעם אנשים ושואלים אותי לגבי העניין של יבוא אישי רכב אחר תאונה, ואני אומר להם באופן הכי מפורש שאסור לייבא רכב בייבוא אישי אחר תאונה. לא רק שזה לשון החוק, אלא יש בזה הגיון רב. אז אנא אל תחשבו אפילו לייבא רכב ביבוא אישי שעבר תאונה בחו"ל.

במיוחד מדובר על רכב שמיובא מארה"ב שהעניין של תאונה ברכב מופיע באופן ברור ב CARFAX . לכן אני מודיע לכם באופן שלא משתמע לשני פנים תתרחקו מיבוא אישי של רכב אחר תאונה!!!

גם מאירופה אסור לייבא רכב ביבוא אישי לאחר תאונה , למרות ששם זה לא כל כך ברור במסמכים כמו יבוא אישי של רכב אחרי תואנה מארה"ב, שכן אין CARFAX. אבל המוכר חייב ליידע אתכם שהרכב עבר תאונה ובד"כ הוא מציין זאת היטב בחשבונית ובהסכם, וברגע שיתברר במכס או ע"י משרד התחבורה או בבדיקת תקינות כי הרכב עבר תאונה אתם תידרשו לייצא את הרכב עם כל המשמעויות של זה.

רכב אספנות שעבר תאונה קלה ניתן לייב א רק אם מדובר בתאונה קלה שלא פוגעת בשלדה, לא נפתחו כריות אוויר, בד"כ לרכב אספנות אין כריות אוויר, ולא הייתה פגיעה מערכות ההיגוי והבלימה.

רק במקרה של רכב אספנות, ניתן להסביר שאין כמעט רכב בן יותר מ – 30 שלא עבר איזה תאונת פח, שגם היא נרשמת ב CARFAX , ולכן זה מדליק נורה אדומה לגב' סימה ראובני הסמכות המאשרת רישיונות יבוא לרכב ביבוא אישי. והיא פשוט לא תיתן לכם רישיון יבוא ! אלא אם כן יש בידכם אישור מוסף מורשה של היצרן שמעיד כי הרכב במצב תקין לגמרי ואין לו כל תאונה רצינית שפגעה בשלדה, מתלים, כריות אוויר, מערכות היגוי ובלמים . מצ"ב דוגמה של מכתב הסבר של מוסך מורשה בארה"ב כי הרכב ביבוא אישי המיועד ליצוא מארה"ב לא היה מעורב בתאונות קשות ואין לו בעיות בשלדה, מתלים, מערכות בלימה והיגוי, ולא היו לו כריות אוויר.

רק מסמך כזה אולי יכול לשכנע את גב' סימה ראובן כי לא מדובר בתאונה רצינית. כאמור רק מוסך מורשה יצרן!

The car has a valid title and it is in a perfect technical and safety condition, and fit for

driving in the USA according to all FMVSS

This car has no structural damaged

The car has no Airbags

The car has no damages in steering system, Brakes or suspension system

The car was never involved in Total Loss accident and never declarer salvaged

בקיצור לא מייבאים רכב ביבוא אישי שעבר תאונה !!!