דרך בורמה בג'יפ פתוח – יעקב ברכיאל

יעקב ברכיאל מבית זית אחראי על הג'יפים הפתוחים שלנו, הוא פשוט אוהב את העבודה, ולכן אם אתם הולכים על ג'יפ פתוח תתקשרו ישירות ליעקב ברכיאל 050-810-4525 . אם תשאלו שאלות הוא יספר לכם סיפורים מלוא החופן. ואל תשכחו לשאול אותו מה הוא עשה במלחמת יום כיפור.

דרך בורמה למפונקים – מוטי בר-נס

מה אגיד ומה אומר אני אוהב לעשות טיולי ג'יפים במלוא הנוחות, ואם אתם רוצים נוחות בטיול ג'יפים אין כמו דיסקברי 4, הרכב האולטימטיבי למפונקים בשטח. מוטי 050-9009700

בחנות הרכב הזה עלה בזמנו 600,000 ש"ח עשיתי יבוא אישי לעסק שלי , רכב אשכול מקבל הטבת מס, אצל היבואן כולל הטבת מס 400,000 ש"ח רכב משומש בן שנה עם 25,000 ק"מ אצלי בבית עלה 200,000 ש"ח. בקיצור אם אתם רוצים לרכוש רכב כזה ביבוא אישי אשמח לתת לכם שירות.

שעתיים דרך בורמה 600 ש"ח + מע"מ

שעתיים דרך בורמה חלק עליון מה שמכונה דרך הג'יפים כול להר אורנה ורכס שיירות בתוספת נחל כיסלון וביקור בעין לימון לג'יפ פתוח עד 7 נוסעים (נהג לא נחשב) 600 ש"ח בתוספת מע"מ.

להזמנות 1800-2000-32 או מוטי 050-9009700 או יעקב 050-8104525

ג'יפ פתוח עד 7 נוסעים, חוויה מושלמת לטיול ג'יפים בדרך בורמה

דרך בורמה הינו מושג צבאי שהוטבע ע"י הבריטים עוד לפני מלחמת העולם השנייה , במלחמת סין-יפן. היפנים כבשו את מרביתה של סין והצליחו לנתק את כל מקורות האספקה. הבריטים שרצו לפתוח דרך סחר עוקפת המצור, כדי לספק סחורות לסין, סללו דרך עוקפת של 1,200 ק"מ, שעברה דרך בורמה, היום מינימאר, ע"פ המקורות הדרך נסללה בשמך שנה ע"י מאתיים אלף עובדים סינים בהנהגת צ'ינאג קאי שק שאח"כ נאלץ לברוח מסין והקים את טאיוואן. הדרך הושלמה בשנת 1938 וזכתה לשמש כמושג לדרך עוקפת "דרך בורמה". הדרך הייתה בשימוש כ- 4 שנים עד הכיבוש היפני של בורמה.

סיפור יפה אבל מה זה קשור אלינו אתם בוודאי תוהים. אז הקשר למדינת ישראל, החל מיד עם פרוץ מלחמת העצמאות. בן גוריון עשה את הכרזת המדינה ב 14/5/1948 ה' באייר תש"ח בתל אביב בגלל שירושלים כבר הייתה נתונה במצור, וזאת למרות השיירות ומבצע נחשון. ביום שבת 15/5/1948 כל מדינות ערב כ- 30 מיליון אזרחים תקפו את מדינת ישראל שרק נולדה ואשר היו בה כ 650,000 יהודים ומספר כפול של ערבים.

ירושלים הייתה במרכז הקרבות וירדן הצליחה לכבוש את לטרון. למרות 4 ניסיונות לשחרר את הדרך לירושלים מבצע יהושוע בן נון א 25 מאי, יהושוע בן נון ב' 30 מאי, מבצע יורם 8 יוני , ומבצע דני 18 יולי הדרך לירושלים נותרה חסומה ולכן היה הכרח לפרוץ דרך עוקפת כדי להביא הספקה ציוד ולוחמים .

דרך בורמה "הישראלית , או דרך חטיבה 7 ע"פ לוחמי חטיבה 7 שהיו בחלק המערבי של הדרך, או דרך הראל בפי חיילי חטיבת הראל שהיו בחלק המזרחי של הדרך , סה"כ 12 ק"מ של דרך שטח כ- 6 ק"מ על כביש שהיה כבר סלול עלתה מהשפלה, בקיבוץ חולדה התארגנו השיירות, אח"כ ליד הכפר דיר מוחסין, היום המושב בקוע על כביש מס' 3, דרך הכפרים הערביים בית ג'יז ובית סוסין, ליד קיבוץ הראל של היום, ומשם עלתה לבית מחסיר, בית מאיר של הים, ומשם לסאריס – שורש של היום.

התאפשר לפרוץ את הדרך רק לאחר כיבוש הכפרים בית ג'יז ובית סוסין במבצע יהושע בן נון א' וזאת לאחר שהכפרים במעלה הדרך כבר שוחררו במבצע נחשון. רבים טוענים שהם גילו את התוואי של דרך בורמה אבל הרכבים הראשונים שנסעו בה היו ג'יפ של חטיבת הראל הכולל את רעננה – קצין המבצעים, ואברהם שוטלנד קצין הרכב. וג'יפ של חטיבה 7 שכלל גם את מפקד החטיבה שלמה שמיר שהיה מהנדס במקצועו האזרחי. מתוך כעשרה ק"מ של דרך שטח קלה שניתן היה להכשירה במאמץ היו 2 ק"מ קשים במיוחד , אבל עבירים לג'יפים. ב 1 יוני 1948 יצאה השיירה הראשונה לדרך בורמה שכולה הייתה מורכבת מג'יפים.

10 יוני 1948 מתחילת ההפוגה הראשונה התאפשרה סלילת דרך בורמה ע"י סולל בונה

בתחילה פעלה דרך בורמה רק באמצעות ג'יפים ורק ב 10 יוני יצאה שיירת המשאיות הראשונה ממש עם תחילת ההפוגה הראשונה. הבריטים והאום אפשרו הובלת מזון דרך שער הגיא אבל במקביל וללא ידיעתם הוברחו נשק ותחמושת בחלק האחרון של דרך בורמה, המכונה דרך הג'יפים במשך כל ההפוגה.

שיירת משאיות עושה דרכה בתחילת דרך בורמה ליד נווה שלום של היום. שימו לב לנוף החשוף, אין אפילו עץ אחד לרפואה. היום הכל מיוער ע"י קק"ל בעיקר עצי אורן וברושים. לאחרונה נוספו חרובים, אלונים, קטלבים ועוד

באוקטובר שוחררו השטחים מדרום לדרך בורמה ונסלל כביש 44 שהתחבר לשער הגיא והצורך בדרך בורמה התייתר. דרך בורמה פעלה מיוני עד אוקטובר 1948 , פחות מחצי שנה, אבל בזכותה ירושלים לא נפלה, והיא זכתה להספקה , אמנם בחוסר, אבל במידה שהספיקה לכוחותינו לשמור על החלק המערבי של ירושלים.

חאן שער הגיא והדרך העולה לירושלים, מתוך ספריית מוזיאון הפלמ"ח. שימו לב לנוף השומם משני צידי הדרך. היום הכל נטוע

תוך כדי הפרעות של הפלסטינים לפני מלחמת העצמאות נפגע הצינור והמשאבות שהובילו מים לירושלים מראש העין דרך לטרון, ולכן כחלק מדרך בורמה הונח "קו השילוח" שסיפק מים מחולדה וגם ממעינות במקום.

כיום דרך בורמה הפכה להיות פארק לאומי יצחק רבין , מרבית השטח החשוף ניטע בעצי אורן וברושים שעשו עבודה טובה בטיוב הקרקע, אבל השריפות הפוקדות את האזור הביאו את קק"ל לטעת עצים עמידים יותר לשריפות כמו חרובים, קטלבים , אלונים ועוד ועוד.

דרך בורמה מסומנת במפה באורך 18 ק"מ ואפשר לעשות אותה רגלית ביום מאומץ אחד, אבל כמובן אנחנו מעדיפים טיול ג'יפים

מסלול דרך בורמה – שלט של קק"ל

12 ק"מ של דרך השטח מלטרון ועד שורש ניתן לעשות במהירות תוך שעה. אנחנו עושים בד"כ את דרך בורמה בשעתיים – דרך בורמה החלק העליון ליד שמורת המסרק ונכנסים לנחל כסלון ליד שורש נוסעים עד עין לימון מבקרים במערה בנקבה ומשתכשכים בבריכה הקטנה ששופצה לאחרונה ע"י רט"ג.

המערה של עין לימון, ניתן לראות את הנטיפים היפים וקצת שערות שולמית. מוטי בר-נס והנכדות כרמי ו- סתיו
בריכה הקטנה של עין לימון, בימים החמים ממש תענוג.
באביב כל דרך בורמה פורחת, בתמונה מקבץ יפה של פרגים בדרך הג'יפים.

הכי כיף לעשות את דרך בורמה בג'יפ פתוח , מזכיר נשכחות.

בתמונה שני ג'יפים, סגור 6 נוסעים דיסקברי 4, ג'יפ CJ8 פתוח 7 נוסעים.

הרכב הכהה לנדרובר דיסקברי 4, זה הרכב שהאישי שלי, עשיתי יבוא אישי בינואר 2017, לאחר מאבק ארוך במשרד התחבורה . מחיר חדש אצל היבואן 600 אלף ש"ח, הרכב שלי משומש בן שנה ביבוא אישי 200 אלף ש"ח אצלי בבית. אין ספק שבזכות היבוא האישי חסכתי לפחות 200 אלף ש"ח. יבוא אישי רכב ע"י עוסק התאפשר בזכות מערכה ארוכת שנים שלי מול משרד התחבורה. אך על זה נא להיכנס לדפים האחרים באתר.

הרכב הצהוב ג'יפ CJ8 שנת 1986, רכב אספנות, שגם אותו ניתן לעשות יבוא אישי. רכב אספנות זה רכב שגילו מעל 30 שנים מיום הייצור, ולאחרונה שונה החוק ואפשרי להשתמש גם ברכב אספנות לצורך הסעת נוסעים בשכר. במקרה הזה הרכב מוגדר כרכב מדברי, כמובן שלכל הרכבים שאנו מפעילים יש רישיונות הסעה וביטוח נוסעים בשכר כדין.

רכב מדברי הינו כל רכב שבסעיף ההינע שלו רשום 4X4, וכאמור ניתן לעשות יבוא אישי של רכב מדברי לצורך העסק, הן לעוסק מורשה והן לתאגידים. יבוא אישי של ג'יפים ניתן לעשות מארה"ב , אבל שלא תחשבו שהמחירים שם זולים, רכב אספנות מארה"ב יש לשלם 117 אחוז מיסים + עוד חמשת אלפים דולר הוצאות. אבל כאמור זה רכב שמקבל רישיון הסעה וניתן לקזז עליו את המע"מ מלא ו 80 אחוז מההוצאות מוכרות לצרכי מס הכנסה כולל 20 אחוז פחת. כאשר עושים יבוא אישי של רכב לצורך העסק צריך לציין במפורש בבקשת הרישיון יבוא כי מדובר על רכב לצורך עוסק, ויש לקבל אישור של רכב מדברי לצורך מילוי בקשת רישיון לרכב ביבוא אישי.