יבוא אישי של רכב אשכול ע"י מורה דרך

24.6.2021 נוהל יבוא אישי מורה דרך עדכון

הללויה! מורה דרך יכול לעשות יבוא אישי של רכב סיור לצורך עיסוקו, למרות התנגדותו של מר אבנר פלור סמנכ"ל תנועה, הפקיד הבכיר ביותר שאמור להיות המקצועי ביותר במשרד התחבורה,  שאמור להיות הנאמן של הציבור, זה שמייצג ותומך באזרחי מדינת ישראל, אך בפועל הוא בוגד באינטרס הציבורי, מתנהג כגיס חמישי לטובת האינטרסים של יבואני הרכב, בקיצור פושע שזה מחדל מתמשך שעדיין הוא נמצא במשרד התחבורה.  ולמרות הפרשנות הלא חוקית של מנהלת אגף הרכב גב' עינת סגל שהוכיחה כי היא הולכת בדרכו של מר אבנר פלור, ופוגעת באופן לא חוקי בתחרות בענף הרכב, יצא סוף סוף נוהל ליבוא אישי של רכב סיור למורה דרך שמאפשר לו להפעילו באופן חופשי וללא כל מגבלות. עבדכם הנאמן , בסה"כ מורה דרך זקן ושמן הצליח לנצח את כל המערכת שבמקום לעזור לאזרח הקטן מתעללת בו.

תודה לבית  המשפט העליון על פסק הדין  בגץ 7006-07 שפסק נגד משרד התחבורה, תודה למנהל אגף הרכב משה ויצמן שהעז לפעול נגד העבריין הסדרתי מר אבנר פלור, ושינה את צו היבוא החופשי, לצערי הוא נכנע למערכת התככים במשרד התחבורה, לא שרד בסביבת העבודה המלוכלכת ועזב את תפקידו.  תודה  לגב' כרמית אפלמן מנהלת תחום יבוא שהוציאה את הנוהל המתוקן.  בוז גדול לעו"ד דוד טמיר יועמ"ש משרד התחבורה, ולמרות שאני חושב שהוא אדם הגון מטבעו, הרי בעת"מ 62441-05-20 הוא "מכר לוקשים" רימה את כבוד השופט   אלי אברבנל והציג מיצג שקר. אני מת על השופטים בישראל, אבל לצערי כבוד השופט לא הצליח לראות את האמת, הוא נתן ליועמ"ש משרד התחבורה עו"ד דוד טמיר לעבוד עליו. אז איך קרה הנס ועו"ד דוד טמיר החליט למרות ההפסד שלי בבית המשפט ולמרות ששילמתי 4,000 ש"ח הוצאות לתקן את הנוהל, פשוט מאוד "איימתי " בבג"ץ נגד המדיניות השקרית והלא חוקית שעו"ד דוד טמיר הציג בפני כבוד השופט אברבנל. ויסלח לי כבוד השופט אברבנל אבל אדוני תפתח את העיניים ותבין כי מדיניות הפוגעת בזכויות יסוד אינה יכולה להיות מדיניות לגיטימית, ולכן כבוד השופט לא יכול לפסוק לטובת מדיניות לא חוקית! לא ערערתי לבית המשפט העליון מכיוון שההליך יקר לי ולכן החלטתי לפנות לבג"ץ, וכאמור מספיק "האיום" בבג"ץ שהעניין הסתדר.  אז כמו שהחבר מיכה סיכם –  הפסדתי בקרב אבל ניצחתי במערכה.

רכב ביבוא אישי למורה דרך – לא ! כך אמרה לי מנהלת אגף הרכב חווה בן ארי ובגלל הלא הזה ובגלל שרציתי לרכוש סברבן חדש הגשתי עתירה נגד משרד התחבורה שלקחה 10 שנים עד שעשיתי יבוא אישי.

  1. בחירת רכב בגיל עד 18 חודשים (החוק מדבר עד שנתיים בארץ)  ממליץ לרכוש מדילר מורשה בגרמניה כיוון שיש אפשרות לקזז את המע"מ בסך 19% . בארה"ב גם רצוי לרכוש מדילר מוכר זה עוזר מאוד בבחירת הרכב ובדיקתו.
  2. אישור הטבת המס  באמצעות חשבונית מספק הרכב  יש להוציא אישור על הטבת מס ממשרד התיירות לגבי מי שזכאי להטבת מס. פרטים באתר אגודת אשכול.
  3. הסכם סופי עם הספק ותשלום לצורך קבלת כל המסמכים וגם כדי שישמור לכם על הרכב. לא חייבים לשלם את כל הסכום עד קבלת רישיון היבוא. חייבים לשמור את כל המסמכים לגבי העברת כסף לספק!
  4. תשלום המע"מ בהעברה נפרדת ! אח"כ המכס עושה בעיות
  5. רישיון יבוא – מסמכים נדרשים רכב מאירופה – כל המסמכים חייבים להיות בתוקף!
    1. תצהיר
    2. חשבונית
    3. רישיון רכב  או אישור כי הרכב חדש וכי לא נעשה רישוי
    4. C.O.C
    5. DATA CARD   / TOPIX
    6. תכנית שילוח יבשתי + ימי כולל סכום.
    7. העברת כל המסמכים ב FEDEX   . חשוב מאוד לתאם עם הספק
    8. אישור עוסק מורשה
    9. רישיון מורה דרך בתוקף
    10. רישיון נהיגה בתוקף
    11. אישור הטבת מס ממשרד התיירות או אישור משרד התחבורה למיסים מלאים
  6. רישיון יבוא רכב מארה"ב
  7. גמר תשלום לספק – חייבים לשמור על כל ההעברות לצרכי המכס!
  8. השטת הרכב לארץ – רק לאחר קבלת רישיון היבוא
  9. שחרור מהמכס מסמכים נדרשים + תשלום להכנת רשימון יבוא
    1. רישיון יבוא + המסמכים שנדרשו לרישיון למעט התצהיר
    2. תעודת שוק EUR 1
    3. תעודת משלוח ימי BILL OF LADING
    4. הצהרה – מכינים עם עמיל מכס או לשכת השירות
    5. תשלום למכס לנמל ולעמיל מכס
  10. הכנת רישוי זמני במשרד הרישוי
  11. הכנת רישוי קבוע עמדה מס' 1 + משרד רישוי מחוזי.
רכב ביבוא אישי – אילן נסע לגרמניה למשש את הרכב בידיים. אפשר לקנות רכב גם בלי לנסוע לראות את הרכב. מזל טוב החבר אילן שרכש רכב ביבוא אישי מסוג לנדרובר דיסקברי