מה זה רכב מדברי , ואיך עושים יבוא אישי לרכב מדברי . הגעתם למקום הנכון.

מקצועי העיקרי מורה דרך שמתמחה בטיולים במדבר. אני מדריך ומסיע מטיילים ברכב המדברי שלי שאותו הבאתי ביבוא אישי. את האהבה למדבר קיבלתי בירושה מאבי עליו השלום שלמד לנהוג במשאיות וזחלמים אצל הבריטים במלחמת העולם השנייה בעיקר בסהרה. אח"כ אבי עבד בסיני ולימד אותי לנהוג בקומנדקאר בחולות של מרסא ברכה ושארם א-שיך. אני שירתי בסיני כמעט 8 שנים, מתוכם 4 שנים גרתי באוהל בחולות של סיני. 1973 נהגתי על טנק תוך כדי מלחמת יום כיפור (סתם בשביל הקטע) עוד לפני שהיה לי רישיון נהיגה על רכב, בצוות הייתי התותחן , הורדנו 22 טנקי אויב. למדתי לאהוב את גרגרי החול הזהובים שאם אתה יודע איך לנהוג בהם זה כמעט כמו לשוט בים. למדתי איך לרדת סכיני דיונות ולעשות קפיצות "רולר קוסטר" בגבעות, ויכולתי ללכת לישון כשכל גופי מלא בגרגרי חול. באחת החופשות בארוחת שבת הוספתי חול לאוכל שנתנה לי אימי , כמובן שהיא התעצבנה עליי והחטיפה לי סטירה, אבל אני לתומי אמרתי – אמא ככה אני רגיל מהצבא. למדתי שהאוכל עם חול זה לא נורא, רק כאשר לועסים לא סוגרים את הפה עד הסוף ואז גרגרי החול לא מורגשים. בקיצור אני אוהב את המדבר, אוהב את החול והדיונות, ואוהב לנהוג ברכבי שטח, וזה היה אך טבעי שאנסה להתפרנס מטיולי שטח. בצבא תמיד היה לי רכב שטח וכמ"פ מפקדה אהבתי לנהוג ברכב ריאו קמינקס 15 טון והייתי מרחף איתו באוויר בנסיעה בין הדיונות. הללויה! איך אהבתי את זה.

1989 אחותי אילנה קונה לי ג'יפ CJ ואני התחלתי לעשות טיולים ג'יפים באילת. שעתיים 4 ארצות. כן רואים את ירדן מצרים ערב הסעודית . פרסמתי במגזין ארקיע חצי עמוד, וחיש מהר נחתו עליי משרד התיירות . אסור לך לעשות טיולי ג'יפים, אתה לא סוכן תיירות. או קי אמרתי להם מה צריך לעשות בשביל להיות סוכן תיירות אז קודם אתה צריך ערבות של 250,000 דולר ! על מה אתם מדברים?! צעקתי אין לי כסף לקנות ג'יפ קיבלתי מתנה מאחותי ואתם רוצים בשביל רישיון 250,000 דולר ערבות השתגעתם?!

בקיצור מאז אני מטפל בעניין שבעיקר נמצא תחת חסותו של משרד התחבורה. תודות למערכת בתי המשפט הצלחתי לשנות את הנהלים כך שבנאדם שרוצה להתפרנס מטיולי ג'יפים לא יצטרך לשלם כל כך הרבה כסף ולעמוד ברגולציה כל כך חמורה. כיום אני מנהל 50 משרדי הסעות שרשומים בהם כ- 800 כלי רכב. ברוך השם יש לי יותר כסף וניסיון ונכדים ובמשרד התחבורה למדו לא להתעסק איתי בנהלים חוקים ותקנות לא הגיוניים. אנא קראו את הנוהל .

מי שרוצה לעשות יבוא אישי של רכב רב מינוע 4X4 שייבא אותו כבר מראש כרכב מדברי ואז ניתן ביתר קלות להתקזז על המע"מ. הבנתם את זה יבוא אישי רכב מדברי צריך לייבא כרכב מדברי ואז מקבלים מע"מ בחזרה.

מה זה רכב מדברי

רכב מדברי   –  רכב ציבורי בעל הנעה קדמית ואחורית שמורכב בו מרכב תקני

                           ושצוין ברישיון הרכב כרכב מדברי.

המשמעות מהגדרה זו שכל רכב רב מינוע, דהיינו, שיש לו הניע 4X4 ,

הינו רכב מדברי.

לי אישית יש רכב סובארו XV שקניתי חדש  ב- 120,000 ₪   2017  שמוגדר

כרכב מדברי. מצ"ב רישיון הרכב .

יש לי עוד 2 כלי רכב המיועדים להסעת נוסעים בשכר אחד רכב סיור מסוג לנדרובר דיסקברי 4 הרכב שאני הכי אוהב בעולם, לצערי לא מיצרים כאלה יותר, והשני רכב מדברי ג'יפ CJ8 שנת יצור 1986 – עושה אותי צעיר ב- 40 שנים .

  • צו הפיקוח על מצרכים ושירותים 

(הסעת סיור, הסעה מיוחדת והשכרת רכב), תשמ"ה-1985 (להלן "הצו")

רכב מדברי –  רכב מנועי בעל הנעה קדמית ואחורית שיש בו סידור להפעלת

כל מערכת ההילוכים למאמץ מוגבר והוא מיועד להסעת סיור.

דהיינו ע"פ ההגדרה בצו יש דרישה נוספת "למאמץ מוגבר" והכוונה להילוך כוח.

אנחנו רואים שיש סתירה בין הצו לת"ת , אך ת"ת גוברות על הצו ולכן

רכב מדברי לא צריך הילוך כוח. ויש אפילו לימוזינות המוגדרות כרכב מדברי.

בעבר רק רכבים כמו לנדרובר או לנדקרוזר יכלו לקבל רישיון רכב מדברי אבל עכשיו משרד התחבורה

לא יסיע אדם ולא ירשה לאחר להסיע נוסעים בשכר או בתמורה אחרת

(מעניין לאיזה תמורה אחרת מתכוונים) אלא אם כן …

הרכב יעמוד כולו לרשות מזמין ההסעה ולא יגבה שכר מכל נוסע בנפרד.

הבנת את זה ברוך?  אסור לאסוף נוסעים מהרחוב או מנתב"ג

ואסור לחייב כל נוסע בנפרד, אלא רק גורם אחד.

זה החוק מה אתם רוצים ממני.

קרה לי מקרה אחד שחבר עם רכב מדברי שכנע תייר בנתב"ג להשתמש

בשירות ההסעה שלו – וזה עלה לו ביוקר רב !!! הרכב הוחרם לחודש

והוא קיבל 5,000 ₪ קנס. אז אנא לא לעשות זאת.

  • יש לכם רכב 4X4 ואתם רוצים להפוך אותו לרכב מדברי לצורך הסעת נוסעים בשכר –   תקראו את הנוהל למעלה או למטה נוהל מקוצר וזאת לאחר שיש לכם ריישון הסעה זמני