למה משרדי הרישוי לא נותנים שירות בטלפון?!

למה הציבור צריך לבזבז מיליוני שעות עבודה כדי להגיע ולחזור למשרדי הרישוי, למה משרד התחבורה מבזבז עשרות מיליוני שקלים על אולמות קבלה לא נדרשים, למה להוסיף אלפי מכוניות לעומס בכבישים?!

נא הצטרפו למאבק תשקיעו 2 דקות להצטרף,  לינק  לעצומה , יש ללחוץ על הלינק ולמלא את הפרטים

איך הפכתי ליועץ ביבוא אישי לרכב ורישוי.

מוטי בר-נס רישיון מתווך רכב ביבוא אישי 

לעולם לא האמנתי שאני אעסוק במתן ייעוץ ליבוא אישי ורישוי לרכב, אבל החיים מזמנים לנו הפתעות.        משרד התחבורע הצליח להביא לי את הג’אנאנה באופן קיצוני כשהייתי עד שהמושחתים האלה בוגדים באינטרס הציבורי ובפועל משמשים גיס חמישי לטובת מונופולין יבואני הרכב ! לכן החלטתי לסמן אותם כאויבים שלי ולהתחיל מלחמת עולם נגדם!  ההשפלה והטרטורים שהם עשו לי בעת שבאתי לבקש רישיון יבוא אישי לרכב לצורך עיסוקי כמדריך תיירים הפכו את משרד התחבורע לאויב שלי! ואני לא פוחד משום אויב בגיל 18 הסתערתי כמו מטומטם על 600 טנקים של הארמיה השניה אז מר אבנר פלור וחבר מרעיו במשרד התחבורע לא מזיזים לי את קצה הקשקש. וזה  הסיפור שלי – מוטי בר-נס אזרח מן השורה שמשרד התחבורע הצליח לעצבן אותי

הסברבן שלי שבזכותו נצחתי בבג”ץ 7006/07

בשנת 2005 רציתי לרכוש רכב חדש לאחר שהסברבן שלי נשחק – מה שמכונה “חידוש משק”. בהמלצת מוסך סיגמא בירושלים הלכתי לעשות רישיון יבוא אישי של רכב מסוג שברולט סברבן, כי היבואן הפסיק לייבא את הרכב הזה שכן ביבוא אישי זה הרבה יותר זול.  מנהלת אגף הרכב גב’  חוה בן-ארי אמרה לי החוק לא מתיר לי לתת לך רישיון ליבוא אישי של רכב בגלל שאתה עוסק! למה? למה” למה? מה פשעי ? ואז האינטלגנטית הזאת בעלת התפקיד הכי רם בנושא רכב בישראל מנהלת אגף הרכב גב’ חוה בן ארי  טענה כי אסור לעוסק לעשות יבוא אישי לרכב ע”פ צו יבוא חופשי (צו המגביל את היבוא החופשי). מותר לאזרח בישראל לעשות יבוא אישי לרכב רק לצרכים פרטיים בלבד ולא לצורך שימוש עסקי עצמי. אני פשוט לא הבנתי מאיפה היא המציאה את הפרשנות הזאת!  ומרגע זה הבנתי כי הפקידים הבכירים במשרד התחבורע הם רשעים שנמצאים בכיס הקטן של מונופולין יבואני הרכב !  וכאשר המשכתי להתעקש ולשאול מדוע אני כמורה דרך שיש לי רישיון הסעת סיור לתיירים לא יכול לייבא רכב לצורך עבודתי, אמרה לי מנהלת אגף הרכב כי זו המדיניות של משרד התחבורה. וכששאלתי מה פירוש הדבר אמרה – מה אתה לא מבין זו המדיניות שלנו! ולא הסכימה להסביר – להתראות בבית המשפט אמרתי לה.  השיטה הזאת שהפקידים הבכירים מסתתרים אחרי מדיניות עלומה מצליחה לעבוד לטובתם וגם שופטים נכבדים בבית משפט נופלים בזה – ראו פס”ד של כבוד השופט אלי אברבנל בעת”מ  62441-05-20  “… מהמקובץ עולה כי פרשנותו של המשיב להוראת החוק האמורה אינה בלתי סבירה. היא משקפת את עמדתו של המשיב בעת ניסוח החוק, ומבוססת על המדיניות הננקטת על ידו. משכך דין העתירה להידחות.” כבוד השופט גם טרח להטיל עליי הוצאות בסך 2,000 ש”ח! התעצבן עליי שהטרדתי את מנוחתו.

62441-05-20 עתמ נ’ משרד התחבורה שלא מאפשר העברה של רכב אשכול ביבוא אישי למורה דרך אחר

פסד 62441-05-20 יבוא אישי עי עוסק פסד השופט אלי אברבנל הפרשנות ע”פ המדיניות אינה בלתי סבירה

למחרת כתבתי מכתב ליועמ”ש משרד התחבורע עו”ד דוד טמיר , אחד הצדיקים היחידים בסדום של משרד התחבורע, שיש לו יושרה והבנה של האינטרס הציבורי, כי אני מתכוון להגיש בג”ץ נגד המדיניות השקרית שהמציאו בדיון הפרקליט הנכבד רם צביאלי ועו”ד ספיר דדון, ותוך יום עו”ד דוד טמיר ביטל את פסק הדין והורה למנהלת אגף הרכב החדשה גב’ עינת סגל לבטל את החלטתה לפגוע במייבאי רכב ביבוא אישי בהחלטתה שרק המייבא יכול לנהוג ברכב. כמו שכבר אמרתי רשעים נשארים רשעים! ואתם לא תאמינו מה גב’ עינת סגל כותבת בהחלטתה החדשה , היא מצטטת אחד לאחד את כל הטיעונים שלי נגדה ובבית המשפט. זאת הוכחה חותכת שמנהלות אגף הרכב לדורותיהן הן בוגדות באינטרס הציבורי  ומשמשות גיס חמישי ליבואני הרכב!

תכתובת בעניין רכב ביבוא אישי עי עוסק – מדוע לא יכול להפעיל באמצעות כל נהג

ניסיתי לטפל בעניין באמצעות בית המשפט המנהלי, אבל זה קבע כי מדובר בתקיפת פרשנות לצו ולכן חייבים להגיש בג”ץ.  הגשתי (בעצמי כמובן) בג”ץ 7006/07 נגד משרד התחבורה ביחד עם שני חברים עיזאת ויוסי. ואז נחשף פרצופו האמיתי של משרד התחבורע ומנהל אגף הרכב אבנר פלור, הם טענו כי יש לצרף את איגוד יבואני הרכב כמשיבים לבג”ץ. מעניין מדוע מר אבנר פלור היקר דואג אם מונופולין יבואני הרכב ייפגע!  כבוד הבג”ץ ע”פ בקשת משרד התחבורה הסכים להוסיף את יבואני הרכב כמשיבים. אתם לא תאמינו אבל העורך שין ממשרד צדוק את צדוק עשה לי שיחה ארוכה בטלפון ואיים עליי שהנכדים שלי יצטרכו לשלם הוצאות! מלבד החזירות שהפגין וחוסר באתיקה מקצועית , הוא גם לא ידע עם מי הוא מתעסק מצד אחד הבג”ץ מעולם לא מטיל הוצאות גבוהות על עותר פרטי כלשהו והוא לא הכיר אותי שברגע שמאיימים עליי אין כל סיכוי שאני אתפשר איתך!  ולבסוף קבע כי מדיניות משרד התחבורה המונעת יבוא אישי של רכב לצרכי עיסוק אינה חוקית והוציא צו על תנאי המחייב לאפשר ייבוא אישי של רכב למורה דרך לצורך עיסוקו.  והבג”ץ הטיל הוצאות גם על משרד התחבורע וגם על איגוד יבואני הרכב ! אלה היו 4,000 ש”ח הכי מתוקים שהרווחתי בימי חיי!

אבל מנהל אגף הרכב מהנדס אבנר פלור שבמהלך כל השנים של הבג”ץ התנגד בכל תוקף ליבוא אישי ע”י עוסק, ולמרות פסק הדין הוא עשה לי תרגיל וכאשר שינה את הצו הוסיף “רק רכב שאינו מיובא  ע”י היבואן”  3 שנים הצליח מנהל אגף הרכב מר אבנר פלור לפעול בשם יבואני הרכב  ולעכב את יישום פסיקת בג”ץ אבל בסופו של דבר חויב משרד התחבורה להתיר ייבוא אישי של כל רכב ע”י מורה דרך לעיסוקו.

בהמשך שר התחבורה ישראל כץ הבין את העוול שנעשה לכל העוסקים ופתח את היבוא האישי של רכב לכל העוסקים. גם כאן התערב מר אבנר פלור, סמנכ”ל משרד התחבורה דהיום, ועשה ככל יכולתו למנוע את החלטת השר לאפשר יבוא אישי לרכב ממש התנהג כגייס חמישי לטובתם של יבואני הרכב ותקע את אותו משפט “רק רכב שאינו מיובא ע”י היבואן” בנקודה הזו הבנתי שיש פקידים במשרד התחבורה שהם עובדים עבור יבואני הרכב ולא בשביל האזרחים .

החלטתי להשקיע את כל כולי בדיונים אינספור בועדת הכלכלה של הכנסת מול לובי ענק של יבואני הרכב ומול מר אבנר פלור סמנכ”ל משרד התחבורה שבגד באינטרס הציבורי לטובת מונופולין בפועל של יבואני הרכב, והצלחתי לרתום את חברי הכנסת בוועדת הכלכלה של הכנסת לפעול לטובת אזרחי מדינת ישראל. אני מוכרח לציין לטובה את ח”כ איתן כבל יו”ר הועדה שאיפשר לי להגיע לדיונים בכנסת ובסופו של יום תמך בי יחד עם ח”כ דוד ביטן למרות ההתנגדות של מר אבנר פלור (הסמנכ”ל כיום)  שמלמל כל מיני דברים לטובת הסייג שהוסיף “רק רכב שאינו מיובא ע”י היבואן” ושל רשות המיסים שטענו שאנחנו מרמים בחשבוניות! לא אשכח את המילים הבוטות של ח”כ דוד ביטן לאבנר פלור שהמשיך לטעון טענות מופרכות נגד החוק ואמר לו בבוטות האופינית לו  “שב אני המחוקק ואני אקבע, ואתה תעשה בדיוק כמו שביקש מוטי בר-נס

סוף הסיפור ינואר 2017 זכיתי לעשות בעצמי ייבוא אישי לרכב מסוג דיסקברי 4 HSE שאיתו אני עובד כמורה דרך – רכב סיור אשכול. הרכב שעולה חדש אצל היבואן 430,000 ש”ח למורה דרך ללא מיסים, עלה לי ביבוא אישי בן שנה 200,000 ש”ח ובכך התאפשר לי לרכוש רכב חדש במחיר סביר ולהמשיך בעבודתי,  הללויה!

דיסקברי 4 HSE, שהבאתי ביבוא אישי לעצמי וחסכתי כ- 200,000 ש”ח

בתמונה דיסקברי 4 גימור  HSE 3 , שעזרתי לחבר לעשות ייבוא אישי של רכב לארץ. גם במקרה זה היה חיסכון מדהים של כ – 200,000 ש”ח!

רכב ביבוא אישי לצורך רכב אשכול – סיור ותיור חיסכון של כ- 200 אלף ש”ח, של חבר שעשה יחד איתי את היבוא אישי מאותו ספק בגרמניה

הללויה מרצדס V-CLASS בדרך מגרמניה לאיטליה עובר באלפים . אם אתם נוהגים אי אפשר לעשות ביטוח מקיף ויש בזה משום סיכון.