הסיפור שלי – איך הפכתי ליועץ ביבוא אישי לרכב

רישיון מתווך רכב ביבוא אישי 

לעולם לא האמנתי שאני אעסוק במתן ייעוץ ליבוא אישי לרכב, אבל החיים מזמנים לנו הפתעות. משרד התחבורה הצליח לעורר בי כעס עצום על המדיניות שלו המעדיפה את מונופולין יבואני הרכב על טובת האזרח הקטן והחלטתי להילחם בעוולה שעשו לי עת ביקשתי לקבל רישיון ליבוא אישי לרכב מסוג סברבן לצורך הפעלתו כרכב אשכול / סיור ותיור להסעת תיירים בעבודתי כמורה דרך,   וזה הסיפור שלי

הסברבן שלי שבזכותו נצחתי בבג”ץ 7006/07

בשנת 2005 רציתי לרכוש רכב חדש לאחר שהסברבן שלי נשחק – חידוש משק. בהמלצת מוסך סיגמא בירושלים הלכתי לעשות רישיון יבוא רכב. מנהלת אגף הרכב גב’  חוה בן-ארי לא הסכימה לאשר לי יבוא אישי לרכב בטענה כי אסור לעוסק לעשות יבוא אישי לרכב ע”פ צו יבוא חופשי (צו המגביל את היבוא החופשי). מותר לאזרח בישראל לעשות יבוא אישי לרכב רק לצרכים פרטיים בלבד ולא לצורך שימוש עסקי עצמי. מעניין למה הפקידים האלה במשרד התחבורה עובדים לטובת האינטרסים של יבואני הרכב ??? כשניסתי להבין מדוע אני לא יכול לעשות יבוא אישי לצורך העסק שלי אמרה לי מנהלת אגף הרכב כי זו המדיניות של משרד התחבורה. וכששאלתי מה פירוש הדבר אמרה – מה אתה לא מבין זו המדיניות שלנו! ולא הסכימה להסביר – להתראות בבית המשפט אמרתי לה.

הגשתי (בעצמי) בג”ץ 7006/07 נגד משרד התחבורה ביחד עם שני חברים עיזאת ויוסי. כבוד הבג”ץ ע”פ בקשת משרד התחבורה (מעניין למה) הסכים להוסיף את יבואני הרכב כמשיבים (נציג שלהם איים עליי שגם הנכדים שלי יצטרכו לשלם הוצאות על התיק הזה) ולבסוף קבע כי מדיניות משרד התחבורה המונעת יבוא אישי של רכב לצרכי עיסוק אינה חוקית והוציא צו על תנאי המחייב לאפשר ייבוא אישי של רכב למורה דרך לצורך עיסוקו.

אבל מנהל אגף הרכב מהנדס אבנר פלור שבמהלך כל השנים של הבג”ץ התנגד בכל תוקף ליבוא אישי ע”י עוסק, ולמרות פסק הדין הוא עשה לי תרגיל וכאשר שינה את הצו הוסיף “רק רכב שאינו מיובא  ע”י היבואן”  3 שנים הצליח מנהל אגף הרכב מר אבנר פלור לפעול בשם יבואני הרכב  ולעכב את יישום פסיקת בג”ץ אבל בסופו של דבר חויב משרד התחבורה להתיר ייבוא אישי של כל רכב ע”י מורה דרך לעיסוקו.

בהמשך שר התחבורה ישראל כץ הבין את העוול שנעשה לכל העוסקים ופתח את היבוא האישי של רכב לכל העוסקים. גם כאן התערב מר אבנר פלור, סמנכ”ל משרד התחבורה דהיום, ועשה ככל יכולתו למנוע את החלטת השר לאפשר יבוא אישי לרכב ממש התנהג כגייס חמישי לטובתם של יבואני הרכב ותקע את אותו משפט “רק רכב שאינו מיובא ע”י היבואן” בנקודה הזו הבנתי שיש פקידים במשרד התחבורה שהם עובדים עבור יבואני הרכב ולא בשביל האזרחים .

החלטתי להשקיע את כל כולי בדיונים אינספור בועדת הכלכלה של הכנסת מול לובי ענק של יבואני הרכב ומול מר אבנר פלור סמנכ”ל משרד התחבורה שבגד באינטרס הציבורי לטובת מונופולין בפועל של יבואני הרכב, והצלחתי לרתום את חברי הכנסת בוועדת הכלכלה של הכנסת לפעול לטובת אזרחי מדינת ישראל. אני מוכרח לציין לטובה את ח”כ איתן כבל יו”ר הועדה שאיפשר לי להגיע לדיונים בכנסת ובסופו של יום תמך בי יחד עם ח”כ דוד ביטן למרות ההתנגדות של מר אבנר פלור (הסמנכ”ל כיום)  שמלמל כל מיני דברים לטובת הסייג שהוסיף “רק רכב שאינו מיובא ע”י היבואן” ושל רשות המיסים שטענו שאנחנו מרמים בחשבוניות! לא אשכח את המילים הבוטות של ח”כ דוד ביטן לאבנר פלור שהמשיך לטעון טענות מופרכות נגד החוק ואמר לו בבוטות האופינית לו  “שב אני המחוקק ואני אקבע, ואתה תעשה בדיוק כמו שביקש מוטי בר-נס

סוף הסיפור ינואר 2017 זכיתי לעשות בעצמי ייבוא אישי לרכב מסוג דיסקברי 4 HSE שאיתו אני עובד כמורה דרך – רכב סיור אשכול. הרכב שעולה חדש אצל היבואן 430,000 ש”ח למורה דרך ללא מיסים, עלה לי ביבוא אישי בן שנה 200,000 ש”ח ובכך התאפשר לי לרכוש רכב חדש במחיר סביר ולהמשיך בעבודתי,  הללויה!

דיסקברי 4 HSE, שהבאתי ביבוא אישי לעצמי וחסכתי כ- 200,000 ש”ח

בתמונה דיסקברי 4 גימור  HSE 3 , שעזרתי לחבר לעשות ייבוא אישי של רכב לארץ. גם במקרה זה היה חיסכון מדהים של כ – 200,000 ש”ח!

רכב ביבוא אישי לצורך רכב אשכול – סיור ותיור חיסכון של כ- 200 אלף ש”ח, של חבר שעשה יחד איתי את היבוא אישי מאותו ספק בגרמניה

הללויה מרצדס V-CLASS בדרך מגרמניה לאיטליה עובר באלפים . אם אתם נוהגים אי אפשר לעשות ביטוח מקיף ויש בזה משום סיכון.