אם צריך שירות ממחלקת תקינה יש לפנות במייל מסודר עם כל המסמכים הרלוונטיים למהנדסים הנוגעים לעניין ראה פירוט להלן.

לאחר הפניה הראשונית ובהתאם להתפתחות אפשרי גם להיפגש איתם , יש ימי קבלה. אבל בימינו, ולאור העובדה שהם בכתובת הכי לא נגישה בישראל עדיף לעשות הכל במייל או בטלפון.

כתובת מחלקת תקינה – רח' המלאכה 8 תל אביב

המקום הכי לא נגיש בישראל תשתדלו לא להגיע לשם ברכב פרטי פקקים ואין חניה .

החוויות שלי ממחלקת תקינה במשרד התחבורה בד"כ הן לא חוויות נעימות. לא אשכח איך מנהל מחלקת תקינה בזמנו מר נתן מלמד לאחר שהסכים סוף סוף לקבל אותי לפגישה אמר לי , תתקשר בבוקר אולי אהיה חולה. נתן מלמד היה התגלמות הפקיד האפור שימרר לך את החיים ככל יכולתו בחובות תקינה הכי מוזרות בעולם. לדוגמה חובת אלונקה ברכב סיור. בקושי נכנסים אנשים ואתה מבקש גם להכניס אלונקה? את עניין האלונקה כמו דברים רבים אחרי פתרתי בד"כ רק בעזרת מערכת בתי המשפט. עשרות עתירות לימדו אותי שלפעמים זו הדרך היחידה.

מחלקת תקינה השתפרה מאוד והיום היא מבינה שתפקידה לעזור לאזרח הקטן ולא לטרטר אותו, ובמקום פקיד אפור שמגיע לעבודה בחליפות יקרות ומשתמש במד אורך "מטר" לבדיקה על המדרכה ליד אגף הרכב, יש מהנדסים שעובדים קשה מאוד כדי לתת שירות גם לאזרח הקטן, והכל באמצעות מעבדות רכב פרטיות, ולא בוחנים מושחתים במשרדי הרישוי, שאחד מהם במשרד הרישוי בחולון דאגתי שייכנס למעצר.

המהנדסים הכי נחמדים ועוזרים שאני מאוד אוהב זה מהנדס אנוור בשיר – יבוא אישי ועמירם אבן חיים – יבוא קרוואנים. נותני שירות שאכפת להם מהאזרח הקטן וסבלניים לשלאות שלו.

המהנדס הכי מגעיל ושונא את הציבור שאני ממש לא אוהב זה ליאור סוויד. במשך שנים הוא דאג לטרטר כל מי שרוצה לייבא גרור / קרוואן בתהליך ארוך מסובך ויקר של אב טיפוס. למרות שהוא מהנדס ואני בקושי סיימתי בגרות, לימדתי אותו איך להנפיק הוראת רישום לגרור וגם לשמור על הפרטיות. לטענתו הסתרת הוראות הרישום שהוא יזם זה כדי לשמור על פרטיות, אבל בפועל הוא עשה זאת כי הוא אוהב לטרטר את האזרח הקטן. כדי לשמור על הפרטיות בסה"כ צריך להשמיט את חמשת המספרים האחרונים של מספר השלדה ופתאום הוראת רישום פרטית וסודית יכולה להיות כללית לטובת כל הציבור. בהמשך ותודות להיענותה של מנהלת אגף הרכב בוטל הצורך לבדיקת אב טיפוס למייבא קרוואן פרטי. אני גם לא אוהב את מהנדס רביד פאר שאין בליבו רחמים לטעויות שעושה האזרח הקטן והוא שש להעניש בחומרה יתרה.

אך למרות הכל ובסופו של יום למהנדסים במחלקת תקינה אין ברירה והם צריכים לתת שירות. והשיטה הכי טובה זה לפנות אליהם באמצעות גב' רוויטל שלאון ראש ענף שירותי תחזוקה שהלוואי כולם ייתנו שירות כמותה. ולגבי המנהל מהנדס ג'מיל אבו חלא , עדיף לא לפנות אליו, אלא לנסות דרך המהנדסים שלכל אחד תחום משלו , ורק ממש בלית ברירה לפנות אליו. ואל תשכחו להתייחס אליו בכבוד כי זה בן אדם שאוהב מאוד שייתנו לו כבוד. ואם גם המנהל ג'מיל אבו חלא לא עזר לכם, יש לפנות למנהלת

מהנדסת עינת סגל מנהלת אגף הרכב [email protected]

גב' רויטל שלאון ראש ענף שירותי תחזוקה – [email protected]

מהנדס ג'מיל אבו-חלא מנהל תחום תקינה [email protected]

מהנדס אנוור בשיר יבוא אישי ורכבים עד 3.5 טון [email protected]

מהנדס רביד פאר רכבי היסעים ורכבים ממוגני ירי [email protected]

מהנדס ליאור סוויד משאיות, גרורים ונתמכים מעל 3.5 טון [email protected]

מהנדס שלום דבוכבבני אופנועים, רכבי שטח, טרקטורונים, טרקטורי משא [email protected]

מהנדס פליקס מנקר מוצרי תעבורה, כלי צמ"ה, ורכבים תפעוליים [email protected]

מהנדס עמירם אבן חיים נגררים, קרוואנים עד 3.5 טון [email protected]

לשירותכם תמיד, מוטי בר-נס בתמונה עם אירוס נצרת בגבעת המורה